کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمز ارز در مشهد (۲۷ تیر) افزایش ۷۰ درصدی اعضای پیوند شده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تأخیر چهارساعته پرواز مشهد_کیش (۲۶ تیر ۱۴۰۳) کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات در روز‌های گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟
سرخط خبرها

قبرهای لاکچری که سوژه‌ چشم‌وهم‌چشمی شده است

  • کد خبر: ۳۰۳۰۴
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
قبرهای لاکچری که سوژه‌ چشم‌وهم‌چشمی شده است
در این جامعه است که می‌گویند اگر گرگ نباشی، کلاهت پس معرکه است. گرگ بودن یعنی رحم نکردن به دیگران.

به گزارش شهرآرانیوز، پول دارند به اندازه‌ مردمان یک شهر و دوست دارند قبرستانشان هم مثل زندگی‌شان لاکچری باشد. دوست دارند وقتی به خاک سپرده می‌شوند، بالای قبرشان درختان سبز، بلبلان آوازخوان و جوی آبی روان باشد.

پول‌دارها از وقتی به دنیا می‌آیند تا وقتی از دنیا می‌روند، جهانی متفاوت از دیگران دارند. به قول قدیمی‌ها دارندگی و برازندگی!

پول‌دار و فقیر بودن مختص ایران نیست و همه جای دنیا ثروت‌مندان زندگی متفاوتی نسبت به دیگران دارند اما قرار ما در ایران این نبود.

قرار نبود که پول‌دار بودن تبدیل به یک فضیلت شود و مردم به جای رسیدن به مرتبه انسانی به دنبال رسیدن به جایگاه مادی باشند.

از دیدن قبرستان لاکچری تعجب نکنید!

 

نویسنده و بسیاری از آن‌هایی که این نوشتار را می‌خوانند متولد بعد از انقلاب هستند و شعارهای ابتدای انقلاب را شنیده و خوانده‌اند. شعارهایی که دم از انسانیت و معنویت می‌زد.

آن‌هایی که دهه شصت را درک کرده‌اند، می‌گویند واقعا شعارهایی که داده می‌شد در زندگی مردم و مسئولان ساری و جاری بود. در آن زمان آنهایی که ردای مسئولیت به تن می‎‌کردند به دوست‌های ندار خود می‌بالیدند نه کسانی که حاضر هستند کل لواسان را به نام آن‌ها بزنند.

دیدن قبرستان‌های لاکچری اصلا عجیب نبود. باید هم در زمانه‌ای که پول تبدیل به خدا شده است، ملت به دنبال قبرهای زیبا و سرسبز باشند. زمانی همه نگران زیر قبر بودند و آینده‌شان در جهان باقی اما زندگی پر زرق و برق، کاری کرده است که برخی حتی بعد از مرگ هم به فکر حرف مردم و قضاوت آن‌ها هستند.

واقعا باید کمی نگران شد، قبر که خانه آخرت است سوژه‌ چشم‌وهم‌چشمی شده است. می‌گردند سنگ قبری زیباتر از سنگ‌ قبر دیگر پیدا کنند تا چشم فامیل را در بیاورند و به خانه ابدی مرده‌شان ببالند که دیدید ما برای پدرمان چه سنگ‌تمامی گذاشتیم و شما نتوانستید.

در جامعه‌ای که سنگ قبر عامل تفاخر باشد، قطعا انسانیت قربانی می‌شود. قطعا آدم‌هایی که مهربانی و انسان بودن برای‌شان الویت است محکوم می‌شوند.

در چنین جامعه‌ای است که می‌گویند اگر گرگ نباشی، کلاهت پس معرکه است. گرگ بودن یعنی رحم نکردن به دیگران. یعنی آسان نگرفتن به خانواده، هم محله‌ای، هم شهری و هم‌وطنت.

در جامعه‌ای که همه گرگ باشند، دیگر خبری از مهربانی نیست چون همه یادگرفتند دریده باشند و دیگران بدرند.

حتما شنیده‌اید که : «عاقبت گرگ زاده گرگ شود/ گرچه با آدمی بزرگ شود» گرگ‌بودنِ امروز ما باعث می‌شود که فردا فرزندانمان هم وارد این چرخه شوند و سعی کنند گرگ باشند، چون یاد گرفته‌اند «آدم خوب بودن» در این جامعه یعنی زندگی سخت، زندگی که هشتش همیشه گرو نه است.

منبع: عصرایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->